Opettajat

Sanna Rintala

(ei opetustyössä syyslukukautena 2023)

puh. 044-5559519
sanna@sannanmusiikkikoulu.fi

Olen Sanna, Sannan Musiikkikoulun perustaja ja toimitusjohtaja. Perustin musiikkikouluni vuonna 2012, joten olen pyörittänyt omaa kouluani onnellisesti jo kohta 11 hienoa vuotta!

Olen sydämeltäni lauttasaarelainen, ja siksi minulle onkin tärkeää antaa opetusta juuri täällä Lauttasaaressa. Omat musiikkiopintoni aloitin 6-vuotiaana Lauttasaaren musiikkiopistossa, jossa ehdin opiskella 12 vuotta ennen Sibelius-Akatemiaan pääsyäni. Aloitin opintoni musiikkikasvatuksen osastolla vuonna 2007 ja valmistuin musiikin maisteriksi keväällä 2015.

Vapaa-aikani on omistettu perheelleni, ja lempipuuhaamme onkin yhdessä mökkeily.

Minulle saa aina soittaa, niin jutellaan lisää! 🙂

Hilkka Louhivuori

puh. 040-5123771
hilkka.louhivuori@gmail.com

Olen Hilkka, 30-vuotias pianisti-laulaja, säveltäjä ja musiikkipedagogi. Olen valmistunut kesällä 2020 musiikin maisteriksi pääaineenani rytmimusiikin sävellys. Tätä ennen olen valmistunut laulunopettajaksi Metropolia Ammattikorkeakoulusta (2017) sekä muusikoksi Jyväskylän Ammattiopistosta (2013) pääaineenani kosketinsoittimet. Opettamisen lisäksi työskentelen yhtyeeni Unyan parissa sekä freelance-muusikkona.

Minua inspiroi musiikissa ja sen opettamisessa loputtomat mahdollisuudet oppia ja oivaltaa aina jotain uutta sekä näiden kokemusten jakaminen yhdessä oppilaan kanssa. Opettajana olen kannustava ja minulle on tärkeintä, että oppilas pääsee tunnilla nauttimaan musiikista ja saa uusia oivalluksia ja onnistumisen kokemuksia. Pyrin opettamaan aina oppilaslähtöisesti ja katsomaan, mikä toimii kullakin parhaiten. Olen opettanut niin pianon ja laulun alkeita kuin edistyneempiäkin jazz-musiikkiin suuntautuneita oppilaita vuodesta 2012 alkaen.

Vapaa-aikaani vietän musiikin lisäksi ulkoillen, elokuvia katsellen sekä erinäisten käsitöiden parissa.

Hilkka Piipponen

MuM

Olen Hilkka, Sibelius-Akatemiasta v. 2018 valmistunut pianisti ja pianopedagogi. Sibelius-Akatemian jälkeen suoritin pianonsoiton jatkotutkinnon Moskovan Tšaikovski-konservatoriossa. Olen opettanut pianonsoittoa vuodesta 2011, ja esiinnyn myös pianistina eri puolilla Suomea, sekä yksin että erilaisilla kokoonpanoilla.
Opettajana olen innostava ja oppilaslähtöinen, ja olen kiinnostunut erilaisista oppijoista ja opetusmetodeista. Opetan niin klassista musiikkia kuin vapaata säestystäkin, mutta genreä tärkeämpää mielestäni on, että kukin oppilas löytää sen juuri häntä inspiroivan pianokappaleen! Vapaa-ajallani harrastan lavatansseja ja avantouintia, sään niin salliessa 🙂

Vilja Karhapää

vilvonen89@gmail.com

Olen Vilja, Helsingissä syntynyt muusikko ja opettaja. Olen valmistunut Turun Ammattikorkeakoulusta musiikkipedagogiksi ja Sibelius-Akatemiasta musiikin maisteriksi. Minulla on monipuolinen musiikillinen tausta, johon kuuluu pianonsoiton lisäksi muun muassa sellonsoittoa, laulua sekä varhaisiän musiikkikasvatusta. Sydämeni sykkii kuitenkin pianolle ja pianonsoiton opettamiselle.

Opettajana olen hauska, innostava ja lämmin. Minulle on tärkeää, että jokainen oppilas saa olla oma itsensä ja kasvaa musiikin kanssa. Luovuus, mielikuvitus ja musisoinnin ilo ovat tunneillani läsnä.

Vapaa-ajallani vietän aikaa perheeni kanssa. Lempipuuhaani on leipominen ja vaatteiden ompeleminen lapsilleni.